søndag den 22. november 2009

Båndsalat

I tirsdags var der jo så meget mandefald, at der kun var Lene og mig tilbage. Det huede mig absolut ikke, for der skulle fordeles bånd! :-)   Nå, men Lene og jeg gik i krig.
Der var fem pakker, så det giver 500 små ruller bånd. Først sorterede vi alle dem, der var mere end fem ruller af. Så tog vi fem vasketøjskurve og fordelte løs, så alle bunker var helt ens. Der er stadig en hel del bånd tilbage, hvor der er en eller to af samme slags, og de skal så fordeles, når alle er samlet, så ingen bliver snydt.

Og vi har været meget grundige og omhyggelige - vi havde i ramme alvor næsten et skænderi om, hvorvidt fire lyserøde bånd i én bredde og et helt mage til bånd, der så var lidt smallere, kunne gælde for fem ens, så de kunne fordeles i de fem kurve fremfor at lægge dem i unikabunken til senere sortering. Lene gloede olmt på mig (thi det var mig, der kværulerede) og sagde: "Så tager JEG det smalleste", og det var så det. Jeg gav mig dog uden den store diskussion, da vi stod foran tre nuancer af mørkegrøn i samme bredde og materiale.

Da jeg jo selv skulle betale for portoen for denne bestilling, havde jeg bestilt mig selv endnu en pakke bånd udelukkende som et trøstende plaster på såret. Jeg havde derfor bestilt seks pakker. Desværre havde de kun fem pakker på lager...

1 kommentar: